A pandémia ugyanúgy térdre kényszerítette a német turizmust, mint a világ számos más országának turizmusát. Tavaly nyáron csak 1-2 hónap volt, amikor a belföldi turizmus életjeleket mutatott, ekkor még Magyarországról is volt, akinek a németországi utazás jelentette a kikapcsolódást. 

A kiutazók elsősorban a déli tartományokat keresték, Bajorországot, Badenwürthenberget, Thüringiát, legfőképp azért,  mert autóval viszonylag kényelmesen és biztonságosan elérhető úti célok.

Németország természeti adottságainak köszönhetően a járvány alatt is izgalmas alternatíva volt az utazni vágyók számára.

Német városlátogatás helyett vidéki turizmus

Bár a német turizmust tekintve a városlátogatások elég nagy szeletet jelentenek, a vidéki turizmus, az alpesi területek, a tanyák abszolút népszerű úti célok lettek a belföldi és a szomszédos országokból utazók számára is.

A járvány alatt a természetközeli desztinációk, tavak, folyók, hegyvidékek látogatása a járvány előtti időszaknál is nagyobb érdeklődésnek örvendett.

A Német Turisztikai Hivatal képviseletében Czeiszing Miklós megosztotta velünk a hivatal aktuális utazás ösztönző kampányait. 

Németországi utazás 2021-ben

A German Local Culture kampány lényege, hogy Németország különböző területeit többféle aspektusból megismerhessük. A gasztronómia, a szokások, a népviselet, a hagyományok hangsúlyozásával mindenki találhat a saját érdeklődési körének megfelelő területet.

A 2021-es év további tervei között természetesen a fenntartható turizmus, az egészségturizmus, valamint a digitális megoldások turizmusba építhetőségének népszerűsítése szerepel.